mandag den 25. august 2014

LCHF status - uge 1

Første uge nu veloverstået - og det med flest positive og kun en enkel bitter erfaring.

Jeg har tabt mig et lille kg. Det er hverken muskel- eller fedttab, men derimod væsketab. For en uge siden, der havde jeg glykogen, og heri vand, lagret i mine muskler og lever. I takt med at jeg ikke gav min krop de kulhydrater som den var vant til at få, så begyndte kroppen i stedet at bruge af de lagre og herved tømme kroppen ud for kulhydrat og overflødig væske.

Jeg har læst om mange der pÃ¥ deres første uge har tabt et sted imellem 3 og 4 kg, hvor jeg kun har mistet et enkelt,  men det er  nu ikke noget jeg bekymrer mig om. FormÃ¥let med at leve efter LCHFs principper er for mit vedkommende alligevel ikke vægttabsrelateret, men derimod en søgen efter større mæthed, tilfredshed og overskud. Mætheden har jeg helt sikkert fÃ¥et. Hvorvidt jeg har fÃ¥et mere overskud, vil visse sig i næste uge, hvor jeg genoptager min træningen efter sommerferien.

Jeg har heller ikke været ramt af nogen former for omstillingsproblemer. Mange oplever svære hovedpiner, svimmelhed og træthed - alt det er gÃ¥et mig fuldt ud forbi, sÃ¥ ingen klager pÃ¥ den front. Den eneste ubehagelige episode opstod pÃ¥ førstedagen, hvor jeg til aften blev meget dÃ¥rligt - noget jeg er sikker pÃ¥ skyldtes at jeg gik lidt for hÃ¥rdt til værks. De efterfølgende dage reducerede jeg fedtmængden bare en anelse og havde det fint. Kroppen skal jo trods alt lige vænne sig til at fÃ¥ forøgede mængder fedt, eftersom den tidligere har levet helt fedtfattigt. 

Her er ugens mest overraskende / positive madoplevelser -


Tunmouse                           Marmaelade                      Bagelboller                         KoldskÃ¥ls-shake

Ingen kommentarer:

Send en kommentar