torsdag den 21. august 2014

Chiagrød med nødder og bærcoulis

Her til morgen fik jeg min første skål chiagrød og jeg kan faktisk godt lide den lille sag - det er nem køleskabsgrød som passer sig selv og faktisk smager lidt hen af risalamande (eller måske var det kun fordi jeg spiste den sammen med kirsebærcoulis?)


Jeg tror dog ikke at jeg i fremtiden vil bruge den som morgenmad alene, men måske nøjes med at spise den som en lille snack ved siden af. Dette fordi jeg i længden synes at den godt kan blive lidt kvalm - måske fordi jeg ikke havde fået rørt ordentligt i den, så der stadig lå "geleklumper" i. Men helt overordnet synes jeg faktisk at chiagrød er helt okay !

Chiagrød
  • 1½ dl extra creamy coconutmilk
  • 2 spsk chiafrø
  • 1/4 tsk vaniljepulver
  • 2o blandede hakkede nødder
 Topping
  • Bærcoulis
  • Kokosmel  
Aftenen før blandes kokosmælk og chiafrø og stilles på køl. Når chiagrøden tages ud af køleskabet om morgenen, så har du noget der ser sådan her ud; 
 

Nu har chiafrøene suget en masse væske til sig og herved er der opnået en konsistens hen af grød. Rør grøden igennem og rør hakkede nødder i - det giver grøden et godt bid. Slut af men en hvilken som helst slags topping du ønsker - jeg brugte en kirsebærcoulis og lidt groft kokosmel.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar