mandag den 18. august 2014

LCHF status - dag 1

Jeg tilstår... jeg kom til at tyvstarte igår ! Fordi jeg simpelthen glædede mig til endelig at komme i gang med det, som jeg har en klar forventning om bliver min nye og vedvarende livsstil. Jeg har dog valgt ikke at tælle gårsdagen med fordi det rent praktisk kun kunne lade sig gøre halvhjertet - men i dag har været helhjertet LCHF.


Jeg vågnede i morges med hovedpine og tænkte ; fed start ! Morgenmaden bestod af creme fraiche 18 % med hindbærcoulis og lidt hakkede mandler. Må ærligt indrømme at fedtforskrækkelsen stadig sidder i mig og det derfor var lidt af en kamp at overbevise mig selv om at det var ok med den fede creme fraiche. En anden ting er også at skulle vende sig til smagen af fedt, når man altid kun har fået serveret magre produkter - det lærer jeg nok.
Hovedpinen aftog heldigvis efter en god gåtur i den friske luft - skulle ned til det nærmeste supermarked og købe flæskesvær ! Og pinen forsvandt helt efter en halv pose af flæskesvær - godt med lidt salt !

Til middag fik jeg en fuldstændig fantastisk tunmousse med lidt salat til - hvilken fryd den var at spise! Og til aften en af mine favoritter, som nu er ekstra lækker fordi jeg tør tilsætte mere af alt det gode! Ragout på and.

Jeg har på intet tidspunkt følt sult imellem måltiderne, hvilket er en helt ny fornemmelse. Faktisk har jeg været konstant mæt mellem måltiderne ! Ikke sådan en puuuuuha hvor er jeg mæt ! men nærmere jeg er behageligt mæt og har ikke hang til hele tiden at kigge i køkkenskabene.
Jeg har sørget for at få rigeligt med vand og salt i dag - min krop er ved at forbruge mine lagre af kulhydrater hvori også vand er bundet, så derfor frigives der altså vand som ellers var bundet i min krop. Og sammen med vandet ryger også lidt salt - noget kroppen nok vil gøre i en lille uges tid vil jeg tro. Derfor har jeg valgt at salte min mad lidt ekstra her i begyndelsen. 

OBS OBS OBS !! Dette opslag blev lavet lige efter aftensmaden. 1½ time senere begyndte jeg at få kvalme hvilket endte ud i en lidt ærgerlig episode. Jeg tænker at det er fordi at jeg indtil helt for nylig har spist helt fedtfattigt og nu, fra den ene dag til den anden, så får min krop fedt i mængder den absolut ikke er vant til. Jeg vil derfor opdatere min madplan for denne uge lidt, sådan så jeg har i starten ikke får helt så meget fedt, men derimod gradvist introducerer det i min kost.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar