onsdag den 24. september 2014

LCHF avocado-bær yoghurt

Af og til har jeg savnet min mælkeprodukts-morgenmad fra før jeg gik LCHF. Det har jeg nu fundet en løsning til, nemlig en yoghurt med base på avocado. Yoghurten er naturligt sød så der behøves ingen ekstra sødestoffer, og så mætter den på en dejligt behagelig måde, og det længe.

Desuden tager den ikke mange minutter at bakse sammen og kan også fungere som en morgenmad man tager med sig og spiser senere uden at den går hen og bliver vammel. Og så kan bærerne jo varieres efter temperament og årstid - i denne omgang var det en omgang hindbær der røg i.

1 portion
  • 15o g moden avocado
  • 1oo g frosne hindbær
  • ½ dl fløde
Befri avocado for skral og sten og blend den sammen med frosne hindbær og fløde med en stavblender. Den kan sagtens laves om aftenen og så sættes på køl natten over, men jeg kan nu meget godt lide den lidt sorbet-lignende konsistens som yoghurten får når den er blendet med frosne bær.

TIP ! Tror at hvis man smider den i fryseren en times tid, så har man en dejlig is til f.eks. pandekager.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar