tirsdag den 9. september 2014

Fetadip med citron

Jeg kom ved et tilfælde til at nævne for et par veninder at jeg aldrig har smagt feta - det har bare aldrig rigtig virket tiltalende - og det måtte jeg sørme høre for ! Så for at gøre dem tilfredse har jeg nu købt en pakke feta, altså af den slags man køber i blokke - alt andet fik jeg at vide var forbudt ! Så her er jeg, spiser feta og hvilken overraskelse ! Troede først at jeg havde stukket tungen ned i et glas med saltvand ! Meget af ost synes jeg ikke det smagte af, derimod masser af salt ! Måske det bare er mig der er sart eller måske jeg bare ikke lige bliver dus med netop den feta-variant som jeg fik fat i.

Men spises det skal den jo ! Så jeg fik lavet mig en fetadip med citron og olivenolie som på trods af den overdrevne saltmængde faktisk blev helt okay. Nogen der kan anbefale en mindre salt fetaost?



ca. 1 dl med blød top
  • 1oo g feta
  • 2 tsk. creme fraiche 
  • 2 tsk.  frisk citronsaft
  • 4 tsk. olivenolie
  • peber (for guds skyld ikke mere salt !)
Røres sammen - så er den klar !

Ingen kommentarer:

Send en kommentar