torsdag den 11. september 2014

Kerneknækbrød

Jeg ville gerne kunne bryste mig af at være ophavsmand til disse skønne, sprøde knækbred - men det er jeg ikke. Opskriften stammer fra Madbandittens hjemmeside - en side som følgere nok har bemærkeret at jeg bruger en hel del ! Men nu er Jane jo også alle danske LCHF'ers madmor !

Da jeg stod med blandingen af de mange skønne frø, så overvejede jeg om ikke jeg skulle komme lidt mandelflager i, men jeg dyede mig og valgte at følge opskriften til punkt og prikke når nu det var første gang jeg kastede mig ud i knækbrød-bagning. Engang tror jeg, at jeg vil forsøge at komponere min egen knækbrødsopskrift med bl.a. mandler og måske også lidt kanel ?


Næsten en hel bradepande:
  • 2 dl hørfrø
  • 1½ dl græskarkerner
  • 1 dl sesamfrø
  • 1 dl solsikkekerner
  • 1-2 tsk. salt
  • 1½ dl koldt vand
  • 1 æg
Bland alle de tørre ingredienser og rør æg og vand heri - sørg for at alle frø er våde. Lad frøene stå og trække væsken til sig 1 time. Fordel herefter kernerne på en bageplade med bagepapir - brug evt. en dejskraber til at lave et nogenlunde jævnt lag. 

Bages ved 125 grader C i 2 timer. Opbevares i en kagedåse. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar