torsdag den 25. september 2014

Æstetiske potteplanter


Et kort indlæg om min forkærlighed for smukke potteplanter.

På et Mønsk loppemarked fandt jeg en fin thekrukke af ler med låg til - desværre har jeg siden hen tabt låget hvorved det smadrede. Og så stod jeg der med en krukke uden låg og hvad skulle jeg dog gøre med den? Min kære mormor og morfar gav mig en smuk hvis orkide sidst de besøgte med her i Odense, men alle mine potteskjulere var alt for store til den. Så i dag, da jeg fik ryddet lidt ud i køkkenet, faldt over thekrukken igen og den passede perfekt i størrelsen til orkidéen. Fint ser det ud med et lidt rustikt udtryk til de ellers så silkefine blomster. 

Den anden blomst på billedet er en jeg faldt over i sommers - den var så fint symetrisk. Og så er det jo en af de nemme potteplanter med tykke blade, så den sagtens kan blive forglemt lidt og stadig overleve på trods af periodisk tørke



Ingen kommentarer:

Send en kommentar