mandag den 18. august 2014

Tunmousse med rigtigt og rigeligt smør !

Med min alder, så hører jeg til generationen som aldrig har smagt rigtig tunmousse - altså sådan en der hverken indeholder skyr, fromage frais eller andre magre mejeriprodukter, men derimod rigtigt smør og rigeligt smør - og aldrig har tunmousse smagt godt ! Aldrig aldrig mere vil jeg ødelægge en tunmousse ved ikke at bruge smør. Gotta love that LCHF life !


Én frokostanretning
  • 1 dåse tun i olie
  • 1lille bundt purløg
  • 4o g blødt smør
  • salt og peber
Tag smørret ud i god tid og lade det blive helt blødt. Dræn tunen for olie og skil den ad med en gaffel. Rør smør og klippet purløg i og smag til med salt og peber. Tryk moussen ned i en lille form og lad den samle sig på køl i 2 timers tid.  

Jeg nød min tun sammen med friske grønne salatblade, cherrytomater og lidt olivenolie.

4 kommentarer:

  1. Det ser seriøst godt ud! Glæder mig til at se flere opskrifter :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Årh søde Nanna ! Det smagte også vanvittigt godt !
      I aften kommer der en opskrift ud på en Ragout med and - det er lige så englene synger ;)

      Slet
  2. Prøv Arlas med smør OG creme fraiche :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det vil jeg da overveje til en anden god gang :)

      Slet