torsdag den 28. august 2014

Fathead pizzasnegle

Når nu jeg alligvel havde besluttet mig for at skulle prøve fathead pizza i aften, så kunne jeg ligeså godt go big ! Så derfor blev det også til en portion pizzasnegle til fryseren - og de smager altså ikke langt fra ganske almindelige pizzasnegle. Måske de smager lidt mere af ost, men synes altid der er for lidt ost når det kommer til pizza, så det er da bare helt ok med mig !

Jeg havde frygtet lidt at det skulle blive en noget omstændig proces, men synes faktisk at det gik meget snildt og lige ud ad landevejen - så der er faktisk ikke rigtig nogle undskyldninger for ikke at lave dem. 




Portionen giver ca. 18 små fine snegle

Dej
  • 2oo g revet mozzarella
  • 5o g flødeost naturel
  • 1oo g mandelmel (ikke affedtet, så kan laves selv)
  • 1 æg
I en gryde smeltes revet mozzarella og flødeost ved svag varme. Herefter røres æg og mandelmel i. Lad evt. dejlig køle et par minutter inden den rulles ud mellem to stykker bagepapir. Fyld dit favoritfyld på i et tyndt lag. Fyldet er helt op til dig ! Jeg brugte;
  • tyndt lag tomatsovs
  • skinkestrimler
  • pepperoni 
  • revet ost
  • masser af oregano
Rul herefter til en roulade og skær skiver af ca. 1½ cm tykkelse. Placer på bageplade med bagepapir og tryk dem en anelse fladere. Drys evt. med mere revet ost. Bag ved 18o grader C varmluft i små 1o minutters tid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar