søndag den 24. august 2014

Æggemælk med hindbær

Jagten på lækre LCHF morgenmads variationer er stadig igang. Gårsdagens koldskåls-shake imponerede mig virkelig, så idag har æggemælken virkelig noget at leve op til. Æggemælk lyder umiddelbart ikke særlig delikat, men jeg er villig til at give den et forsøg. Langt de fleste opskrifter på æggemælk jeg er stødt på, der bruges den i forbindelse med enten kaffe, the eller kakao - tre varme drikke jeg aldrig har været særlig god til. Så derfor valgte jeg at lave æggemælken helt neutral. 

Det viste sig dog at jeg alligevel syntes at smagen var lidt for neutral, så derfor blendede jeg nogle hindbær i. Jeg drak drak mælken mens den endnu var lidt lun, men tror at den ville have gjort sig bedre kold. Men helt overordnet, så får æggemælken thumbs up.  

 

Stort glas
  • 1 øko æg
  • 1 stor spsk. kokosolie med smag
  • 1 3/4 dl kogende vand
  • 3/4 dl koldt vand
  • 1/2 dl fløde
  • 1-1½ dl frosne bær
  • 1/4 tsk vaniljepulver
  • knsp. salt
Æg, fløde og koldt vand blendes med stavblender. I det kogende vand opløses kokosolien og hældes langsomt ved æggemassen mens der blendes. Tilføj resten af ingredienserne og blend yderligere.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar