mandag den 25. august 2014

Lidt aftenfilosofi

Klokken er næsten 20 og jeg har endnu ikke spist min aftensmad. Den står fiks og færdig i køleskabet, så jeg kunne jo bare gå ud og begynde at spise. Men jeg er jo sådan set ikke sulten. Jeg har faktisk slet ikke været rigtig sulten idag. Men det sidder åbenbart ret dybt i mig, at man spiser aftensmad indenfor et vist tidsrum - helt automatisk tænker jeg; nu skal jeg have mad! Det er jo madtid. 

Men hvorfor skulle jeg spise når nu jeg ikke føler et fysisk behov for det? Men jeg har åbenbart et psykisk behov. Et behov, som forhåbentligt forsvinder så snart jeg lærer, at det er ok at jeg ikke spiser ligeså regelmæssigt som jeg har været vant til (som var ca. hver 3. time). Jeg skal lære at mærke bedre efter - kroppen skal jo nok sige til når det er ved at være tid til at få noget skrutten. Jeg skal bare lære at lytte bedre efter hvad kroppen siger til mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar