torsdag den 28. august 2014

Fathead pizza

Fathead pizza er en pizza, hvor bunden udgøres af ost - dette betyder også at du får en pizza som mætter meget. En enkelt pizza kan derfor sagtens række til to personer uden at nogen lider nød - faktisk spiste jeg selv kun en kvart. Se desuden også mine pizzasnegle.  

Må sige at jeg er positivt overrasket med min første LCHF pizza ! Smagen er fantastisk tæt på en almindelig pizza med hvedebund, men der mangler dog en smule sprødhed i bunden. Men så længe smagen er der, så er alt det andet jo småting.




Dej
  • 85 g revet mozzarella
  • 1 spsk flødeost
  • 5o g mandelmel (ikke fedtreduceret, kan laves selv)
  • 1 lille æg
Fyld - helt op til dig! men jeg lavede den helt klassiske pizza med tomat, ost, skinke og pepperoni.

I en gryde smeltes ost og flødeost ved svag varme. Når massen er nogenlunde ensartet røres æg og mandelmel i. Rul dejen ud mellem to stykker bagepapir og forbag bunden ved 18o grader varmluftsovn til den er lysebrun. Tag den ud og kom fyld på. Tilbage i ovnen indtil fyldet har fået tilpas nok.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar