søndag den 31. august 2014

LCHF status - uge 2

Uge 2 er løbet fra mig - det var min sidste ferieuge inden det benhårde studieliv for alvor skyder start med flere hundrede kilometer i timen. Puha, næsten forpustet ved tanken, men stoffet er jo spændende, så mon ikke det går alt sammen alligevel?
Den sidste ferie weekend blev spenderet med en tur hjem til familien, hvilket var lidt af en udfordring madmæssigt. Jeg bagte dog de populære osteboller og klarede mig pænt igennem i selskab med disse. Opskrift mÃ¥ komme op pÃ¥ bloggen en anden god gang. 

En ting som jeg endnu ikke har lært 1oo %, er at stoppe når jeg rent faktisk er mæt. Mætheden indtræffer langt tidligere end jeg har været vant til, men den portionsstørrelse jeg altid har lavet, har ikke ændret sig. Så næste uges målsætning er at skære ned på portionsstørrelsen, spise langsommere og være ekstra opmærksom på mæthedsfornemmelsen og stoppe madindtaget, så snart den indtræder. Er sikker på det bliver lidt af en mental udfordring, men jeg skal jo starte et sted.

I ugens løb er jeg tilfældigvis (med vilje) stødt på en masse lækre opskrifter på små søde sager - herunder peanutbutter fudge som jeg håber at få afprøvet inden alt for længe. De ser bare så vanvittigt gode ud og kan ikke forestille mig at de skulle smage ringere end de ser ud til. Rendyrket cravings efter at prøve søde alternativer til de sukkerpumpede flødekarameller.


Ugens bedste opskrifter


   Fathead pizza / snegle                                                  Hasselnøddesmør 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar