søndag den 24. august 2014

Bacon & kål i fløde

Igår aftes var jeg slet ikke rigtig sulten - ikke før kl 20.30, hvor jeg besluttede mig for at bikse noget hurtigt sammen. I køleskabet havde jeg spidskål, porre og bacon liggende, så jeg smed en klat smør på en pande og stegte bacon semi sprødt. Snittet kål og porre blev smidt oveni sammen med citronsaft og fik lov at falde lidt sammen inden jeg bandt retten sammen med lidt fløde og muskat. Desuden et drys bredbladet persille. Resultatet blev utrolig godt ! Især med tanke på hvor nemt og hvor lidt tid det tog at lave. 

 



Stor portion
  • 1 pakke bacon
  • 1oo g spidskål
  • 1oo g porre
  • 3/4 dl fløde
  • saft af ½ citron
  • 3-4 riv muskat
  • salt og peber
  • evt. persille
Se fremgangsmåden øverst. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar