mandag den 17. november 2014

Bagt avocado med æg og ost

Nyt eksperiment her til morgen faldt ud til den heldige side - nemlig bagt avocado med æggeblommer og revet ost henover. Var lidt nervøs for hvordan avocadokødet ville blive, men den bekymring var dog helt uden grund, for det smagte ganske fint og havde stadig den karakteristiske avocado-konsistens. Jeg er dog blevet rådet om ikke at give avocado for meget varme da den kan  få en bitter smag - det synes jeg nu ikke at kunne smage noget til.













Oprindeligt var det meningen at bruge hele æg, men kombinationen af lille avocado og store æg udelukkede dog dette, så jeg brugte kun blommerne.

  • avocado
  • 2 æggeblommer
  • salt og peber
  • lidt revet ost
Avocadoen halveres og stenen fjernes. Er hullet ikke særlig stort, så kan du lave det lidt større med en ske. Læg en æggeblomme i hver, krydr med salt og peber og drys med revet mozzarella eller cheddar. Jeg gav mine 25 minutter ved 180 grader. Jeg er ikke til de flydende æggeblommer, så giver du dem lige så lang tid som jeg får du en fast blomme - så kan du selv justere tiden alt efter hvordan du foretrækker ægget. 

For at udgøre et morgenmåltid, spiste jeg lidt grøntsager til sammen med en feta/fløde dip.

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar