søndag den 14. december 2014

Hjemmelavet nougat uden sukker

Igår havde jeg en virkelig produktiv dag i køkkenet - jeg kastede mig ud i hjemmelavet marcipan, hjemmelavet nougat og heraf lavede jeg nogle dejlige stykker julekonfekt som kommer på bloggen i morgen. 

Som man kan se, så er min hjemmelavede hasselnøddesmør ikke helt fin, så det er en let knasende nougat - ikke at det gør mig noget overhovedet. Nougaten smager dejligt naturligt af hasselnødder og smelter på tungen som den skal. Desuden er det noget af det nemmeste at lave når først man har fået lavet hasselnøddesmørret - ellers kan man købe det færdigt på glas i helsebutikkerne, men der taler vi altså om helt andre priser!



Stor portion
Chokoladen smeltes over vandbad og hasselnøddesmørret røres i. Hæld nougatmassen over i form foret med husholdningsfilm og lad den sætte sig på køl. 

Når først nougaten har sat sig helt kan den bruges til at lave de lækreste konfekter eller bruges i en julekage eller måske bare til at hyggespise af som den er i sin rene form.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar