tirsdag den 9. december 2014

De bedste frikadeller til dato!

Disse frikadeller er mine absolut bedste til dato! også i forhold til de frikadeller jeg lavede med mel og havregryn før jeg overgav mig til LCHF. Idag blev tilbehøret en liberal kålsalat med rødkål og gulerødder og en dressing af koldpresset rapsolie, citron, salt og peber. Jeg har et kæmpe rødkålshoved liggende som jeg skal have gjort "kål" på (høhø!), så der har været rødkålstilbehør til aftensmaden de sidste dag og formegentlig også de næste par dage også. Men rødkål er jo et dejligt tilbehør her i julemåneden, så det tager jeg nu ikke så tungt (;

Lav endelig en ordentlig portion når nu du alligevel skal i køkkenet - så har du jo nem frokost de efterfølgende dage eller nem mad i fryseren.

Og så lige lidt af et sidespring - jeg må beklage den manglende kvalitet i mine billeder pt. Mit kamera er dødt for batteri og jeg siger til mig selv hele tiden, at nu skal jeg have sat det til opladningen - men glemme det, det kan man nemt.. Men i aften må det ske! Skal have kameraet klar til weekenden hvor vi skal lege med hjemmelavet marcipan og nougat!



4-5 personer
  • 5oo g hk svin/kalv
  • 1 løg
  • ½ dl fibrex (fås i Superbest)
  • 2 spsk. sesamfrø
  • ½ dl fløde
  • ½ dl sødmælk, vand eller mere fløde
  • evt. bouillon for ekstra smag 
  • ½-1 tsk. salt og friskkværnet peber
  • smør og kokosolie til stegning
Hak løg fint og rør hele molevitten sammen til en blød fars. Lad farsen trække i 1o minutters tid. Varm en stor pande op og steg frikadellerne i lige dele smør og smagsneutral kokosolie. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar