mandag den 20. oktober 2014

Gefu spiralfix – nyt legetøj i køkkenet

Mit nye stykke legetøj ! I fødselsdagsgave fik jeg dette monster, så nu kan jeg endelig eksperimentere med veggie pasta og glemme alt om den besværlige erstatningspasta med æg og flødeost.

Jeg tænker at monstrummet kan bruges til meget andet end bare zucchini pasta - alternative salater, agurkesalat og måske også smukke sprøde squash chips.  Selv hvis kun har tænkt sig at bruge den til pasta, så kan grøntsagen jo sagtens varieres. Der er den helt klassiske zucchini/squash, så er der gulerødder, butternut squash gulbeder og andre rodfrugter. Tror butternut vil fungere rigtig godt til stir frying, da den nok har godt af en smule tilberedning. 

 Til højre har jeg spiraliseret Butternut squash

Jeg har i et 1½ års tid gået og kigget lidt på spiralizere, men syntes at de virkede alt for store og klodsede. Så faldt jeg over Gefu spirelli, men lidt baggrundssøgning gav ikke særlige gode kommentarer med på vejen. I stedet faldt jeg over storebroren Gefu spiralfix og så var jeg straks tændt! Enkelt, nemt og funktionelt design, flere indstillingsmuligheder, duelig med mange forskellige grøntsager og rødder og kom stadig i relativ kompakt størrelse.
Og i forhold til andre spiralizere, så er der næsten ikke noget spild. Flere andre modeller efterlader spild i form af grøntsagens midte og endestykke, med spiralfix efterlades der kun en ganske tynd skive, som topstykket har brugt som ankerpunkt. Indtil videre er min eneste ærgrelse at man skal afkorte sin grøntsag så den passer i højden, men sådan er det også ved de andre større spiralizere, og det stykke kan man jo bare spiralisere bagefter.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar